2018-10-24 06:56Pressmeddelande

Sparutmanaren NOWO går in i expansiv fas efter rekordår

Adam Alsing, skicka pengar till framtiden, NOWO.Adam Alsing, skicka pengar till framtiden, NOWO.

Fintech-bolaget NOWO som erbjuder annorlunda sparformer till pensionen har attraherat 40.000 nya kunder på mindre än ett år. Nu går bolaget in i en expansiv fas som ska locka ännu fler kunder.

NOWO har tagit fasta på att många svenskar tycker att det är svårt att hitta en långsiktig sparform som fungerar, och erbjuder sina kunder en lösning som bygger på ”många-bäckar-små”-principen. Genom ett dagligt sparande kan summorna över tid bli riktigt stora.

– Vi är otroligt glada över att så många velat ansluta sig, det är ett tydligt kvitto på att vi haft rätt tankar från början. Vi vet att många vill spara, samtidigt som de känner att de inte riktigt har möjlighet till det, säger Rutger Selin, vd på Nowo.

NOWO satsar nu därför på att attrahera fler kunder och öka tillväxttakten. Under hösten lanseras en stor reklamkampanj – ”Skicka pengar till framtiden”. Samtidigt rekryterar man också medieprofilen Adam Alsing som ambassadör för varumärket. Alsing går också in som delägare i bolaget.

– Jag tycker att det är helt förkastligt att människor som har jobbat ett helt liv inte får möjlighet till en dräglig pension med någon slags guldkant. Att det finns fattigpensionärer efter ett helt yrkesliv är helt enkelt inte ok, säger Alsing.

– För mig var det självklart att bli ambassadör för NOWO när de kom till mig och presenterade konceptet. Jag har själv testat NOWO under ca 1 års tid och känner verkligen att de har en jättebra tjänst, samtidigt som de gör en god gärning för svenskarnas framtida ekonomi. Jag skulle inte kunna vara stoltare över att vara med och hjälpa till med det, säger Alsing.

Fakta:

NOWO startade som en reaktion till dagens krångliga pensionssystem och har som ambition att skapa marknadens enklaste och mest överskådliga sparformer.

NOWO erbjuder idag fem olika sätt att spara till pensionen.

• Dagspar, där en liten summa dras från ditt konto varje dag

• NOWO-kortet, där en procentsats av det du handlar på kortet går in i fondkontot

• Snabbspar, där en valfri summa snabbt kan sättas in på fondkontot

• Enkäter, där du byter tid mot pengar och svarar på marknadsundersökningar i utbyte mot pengar

• Erbjudanden, där du kan handla hos ett 1000-tal anslutna partnerbutiker, och få en del av köpebeloppet insatt på fondkontot.

Allt sparande samlas i en fond som heter NOWO Fund och förvaltas av ISEC AB. Förvaltningsavgiften är 0.3 %.

Om NOWO

Spara enkelt till pensionen med NOWO! NOWO vill hjälpa svenskarna till ett enkelt och smidigt sparande för en rikare pension. Företagets löfte till sina medlemmar är att vara det enklaste sättet att spara till pensionen i vardagen utan att det påverkar hur de lever idag. VD är Rutger Selin och bolaget har funnits sedan 2014.

Rutger Selin
vd