2018-10-15 08:45Pressmeddelande

Adam Alsing ska få folk att spara i kultfilmsdoftande reklam

Adam Alsing ska få folk att skicka pengar till sina framtida jag.Adam Alsing ska få folk att skicka pengar till sina framtida jag.

Adam Alsing kommer tillbaka från framtiden i ny reklamfilm för pensionssparappen NOWO. Reklamfilmerna är inspirerade av kultfilmen “Tillbaka till framtiden” och ska få människor att skicka pengar till sina framtida jag.

– Jag tror att vi alla gillade “Tillbaka till framtiden” när den kom och hoppas att man garvar åt våra filmer som anspelar på den. Men i grunden är det ju ett otroligt allvarligt ämne, eftersom folk idag tycker det är skitsvårt att spara. Jag tycker att det är helt förkastligt att det finns fattigpensionärer och människor som har jobbat ett helt liv som inte får möjlighet till en dräglig pension med någon slags guldkant, säger Alsing.

NOWO har haft en rejäl tillväxt det senaste året med 40.000 nya medlemmar.

– Ja det har gått fantastiskt bra. Vi har fått ett kvitto på att idén fungerar och med Adam tillsammans med framtidskonceptet vill vi nå ut bredare. Vi har ju ett mycket enkelt sparsätt, där man sparar lite varje dag, som vi vet fungerar för de allra flesta eftersom det knappt märks i vardagen, säger Jörgen Utgren, marknadschef på NOWO.

Kampanjen kommer att gå i TV, radio, utomhus och i sociala kanaler och produceras av ProLounge.

– Briefen från NOWO var tydlig med att de ville sticka ut från andra aktörer inom sparande. Pension handlar precis om att skicka pengar till framtiden så referensen till filmen Tillbaka till framtiden har känts klockren från början. Att hitta balansen mellan storytelling och konverteringsuppmaning har varit en väldigt rolig utmaning, säger Niclas Tillman som producerat filmerna. Adam Alsing har själv testat appen i ett års tid och blir i och med reklamkampanjen även delägare i NOWO.

– För mig var det självklart att bli ambassadör för NOWO när de kom till mig och presenterade konceptet. Jag tycker verkligen att tjänsten är toppen på riktigt, det fungerar hur bra som helst. Det berättar jag gärna för fler.

Länk till den första reklamfilmen:

Fakta:

NOWO startade som en reaktion till dagens krångliga pensionssystem och har som ambition att skapa marknadens enklaste och mest överskådliga sparformer. NOWO:s medlemmar får tillgång till ett antal olika sparformer som alla går ut på att man sparar lite varje dag istället för mycket och sällan. Medlemmarna får välja om de vill att en liten summa ska dras från sitt vanliga bank/kreditkort varje dag eller om de vill skaffa NOWO-kortet, där en procentuell andel av det man handlar går till eget sparande. Pengarna förvaltas sedan i trygg fond med låga avgifter.

Kontaktperson NOWO:

Jörgen Utgren, CMO

jorgen@nowo.se

Om NOWO

Spara enkelt till pensionen med NOWO! NOWO vill hjälpa svenskarna till ett enkelt och smidigt sparande för en rikare pension. Företagets löfte till sina medlemmar är att vara det enklaste sättet att spara till pensionen i vardagen utan att det påverkar hur de lever idag. VD är Rutger Selin och bolaget har funnits sedan 2014